אוכל יבש לכלבים בוגרים – בחירה נכונה של מזון לכלב בוגר

אוכל יבש לכלבים בוגרים – כשמדובר במזון לכלבים, עליכם לדעת כבעלי כלבים כי המגוון של סוגי האוכל היבש הוא עצום. ישנם מותגים רבים וגם סוגי אוכל שכל אחד מהם מתאים לגזעים או גדלים שונים של כלבים.

 

כשמדובר באוכל יבש לכלבים בוגרים, ובייחוד במזון לכלבים רגישים, עליכם לדעת כי בריאות הכלב שלכם היא החשובה מכל, והמאמר הבא יעזור לכם לעשות את הבחירה והנכונה והבריאה ביותר עבור כלבכם בבחירת אוכל יבש לכלבים בוגרים.

איזה אוכל מומלץ?

כשאתם נמצאים בבחירת אוכל יבש לכלבים בוגרים – עליכם להתחשב בכמה פקטורים משמעותיים. האם הגזע של הכלב שלכם רגיש ואלרגי? לשם כך, יש סוגי מזון יבש היפואלרגני המיועדים לכלבים רגישים. לחלק מהמותגים יש גם התאמה לגזע המדויק של הכלב ולרגישויות האינדיבידואליות שלו. לדוגמא- לגזעים הרועים, ישנה רגישות רבה ברצפת האגן והעצמות. לשם כך, ניתן לבחור במזון המכיל מרכיבים מסוימים המחזקים את העצמות והסידן ומונע או מעכב את הנזקים בגזעים הספציפיים הללו.

לכלבים פחוסי אף כמו שארפיי לדוגמא- ישנן אלרגיות מרובות כמו רגישות בעיניים, במערכת הנשימה ובאוזניים, ולכן גזעים כאלו דורשים אוכל סופר פרימיום שיהיה ייחודי לרגישויות שלהן למען שמירה על בריאותם. המרכיבים בכל אחד מהמזונות הללו תורמים לחיזוק המערכת החיסונית של הכלב שלכם ושומרים עליהם מפני הרגישויות העלולות לצוץ במהלך חייהם.

 

איך אדע מה מתאים לכלב שלי?

לצורך ההחלטה על הבחירה הנכונה ביותר עבורכם ועבור הכלב שלכם, כדאי לבדוק ברחבי האינטרנט מה המבחר הקיים – מהם המרכיבים ומה האוכל האופטימלי ביותר לרגישויות שקיימות אצל חיית המחמד שלכם. וכך תוכלו לדעת אחרי המחקר שעשיתם מה עליכם לרכוש. תוכלו גם להיוועץ בוטרינר שלכם אך כדאי לדעת כי לעיתים ישנם וטרינרים שממליצים על סוגי אוכל ממתוג מסוים מתוך אינטרס של מכירה ולאו דווקא מתוך התחשבות בצרכי הכלבים.

נכון שכמעט לכל מותג כיום יש סוגים רבים המותאמים לרוב סוגי הכלבים, אך בהחלט כדאי לבדוק את הנושא בקפידה. ההמלצה הגורפת היא לקחת דוגמית מהאוכל בו התעניינתם ולנסות להאכיל את הכלב. במידה ויש לו תגובה טובה למזון, תדעו שבחרתם נכונה ותוכלו לרכוש שק גדול יותר. את הדוגמיות ניתן לקבל במחירי סמלי או לעיתים ללא תשלום מהוטרינרים או מחנויות של חיות.

בחירת אוכל יבש לכלבים בוגרים

לעומת מזון יבש לגורים, בחירה של אוכל יבש לכלבים בוגרים יכולה להיות החלטה קשה דיו, בעיקר מכיוון שכמונו בני האדם- עם הגיל מופיעות הבעיות הבריאותיות, לצד רגישויות אלרגיות האופייניות לכלבים גזעיים רבים.

 

לצד בחירת המרכיבים המתאימים כמזון לכלבים רגישים – עליכם לבדוק בקפידה גם פקטורים אחרים ששי להתחשב בהם.

למשל, כלבים מסורסים או כלבות מעוקרות סובלים פעמים רבות מעודף משקל. במקרים כאלו כדאי להתחשב בכמות החלבון הנמצאת במזון בו אתם מאכילים את הכלב. לכן, בבחירתכם כדאי לבדוק שחלק מהמרכיבים יכילו עוף ולא בשר כבד כלשהו או פחמימה מורכבת- מה שישמור על מסת השריר של הכלב וכן יעניק לו הזנה ראויה.

כדאי לדעת כי אוטומטית, כלב אשר סובל מעודף משקל, כמות האנרגיה שלו יורדת דרסטית וגם החשק להתרוצץ ולהיות אקטיבי. לכן כדאיל שמור על כמות חלבון ושומנים אשר תהיה לכלב הכי בריאה שניתן לצרכים שלו.

חשוב להבין שבחירת המזון האיכותי ביותר אינה נמדדת במחיר הגבוהה ביותר- כאשר המחיר לא בהכרח משקף את טיב המזון.

אם תבחרו באוכל יבש לכלבים בוגרים שאינו מתאים לכלב שלכם ולצרכים שלו- עלולות להופיע תופעות לוואי רבות כמו גירודים,נשירה קיצונית, אלרגיות, השמנה קיצונית או לחילופין רזון קיצוני שמופיע כשהכלב אינו מעוניין לאכול מן האוכל.

למידע נוסף בתחום ראו גם: טיפים לתזונה נכונה אצל כלבים

 

תוכן עניינים

אילוף כלב תוקפן
אילוף כלבים
אילוף כלב תוקפן בצורה נכונה ומקצועית

אילוף כלב תוקפן בצורה נכונה ומקצועית – ניסיון לאלף כלב בעל בעיות התנהגות מחייב ידע מקצועי והכשרה מעשית. בנוסף, כדאי לנצל את ההזדמנות ולנסות לאלף

אילוף כלבים בפנסיון
אילוף כלבים
אילוף כלבים בפנסיון

אילוף כלבים בפנסיון – כאשר אנו מאמצים כלב הוא עתיד להפוך בן בית וחלק מהמשפחה לכל דבר, אנו לוקחים עליו אחריות מלאה, מתחייבים לספק לו