בחירת מזון יבש היפואלרגני לכלבים – למה זה חשוב

מזון יבש לכלבים – מה שחשוב לדעת: אתם יודעים איך לטפל בכלב האהוב שלכם בצורה הטובה ביותר, וחלק מהטיפול הוא גם בחירת אוכל לכלבים המתאים ביותר עבורו, בעיקר כשמדובר במזון לכלבים רגישים.

אוכל לכלבים רגישים הוא יהיה זה שישמור על הבריאות שלהם, בדיוק כמו מזון לבני אדם. אם יש לנו כבני אדם רגישויות לגלוטן, לקטוז או פירות מסוימים- הרי גם כלבים הם יצורים חיים בעלי רגישויות כמו רגישויות ודלקות בעור, באוזניים ומערכת הנשימה, נשירה קיצונית ועוד, ולכן חשוב לנו לשמור עליהם בדיוק כפי שאנחנו שומרים על עצמנו ועל ילדינו.

חשוב לדעת שישנם גזעים וסוגי כלבים שונים ולכל אחד מהם רגישויות שונות ואלרגיות האופייניות לאותו הגזע.

למה הכלב שלי רגיש?

כאן נפרט לכם אילו אלרגיות אופייניות לכלבים, מתוכם תוכלו לראות ולבדוק מה הרגישות האופיינית לכלבכם ועל פי כך לבחור את מרכיבי המזון המתאימים ביותר לכלב.

אם הכלב מתגרד בלי סוף או נושך את עצמו עד כדי פצעים בכל מיני מקומות בגופו, או אולי גם מנער את הראש כל כמה דקות ונראה מוטרד- סביר להניח כי הוא סובל מאלרגיה. זוהי בעצם תגובת המערכת החיסונית לחשיפה לאלרגן מסוים שהגוף מתנגד אליו.

תגובה שמביאה איתה גרד וכדומה היא ככל הנראה בעקבות אלרגיה או דלקת בעור, כאשר ניעור הראש ללא הרף היא סימן לדלקת באוזניים. כמו כן, לרוב מופיע מהגוף או מהאוזניים ריח חריף שהתגובה מביאה איתה, שזה בעצם הגוף שמאותת כי הוא מנסה להוציא משהו מזיק מהמערכת שלו.

כדי למנוע את התגובות הללו, עליכם לבצע בדיקות דחופות בביקור אצל הוטרינר, וכמו כן, להחליף את התזונה ואוכל יבש של הכלב כדי לתרום ולחזק את המערכת החיסונית במהרה. כמו כן, בעת הבדיקה הוטרינרית כדאי לבדוק ולשלול טפילים שמזיקים לעור כגון קרציות וכדומה.

תוכל שעלול להיות רלוונטי עבורך:

איזה סוגי אלרגיות קיימות?

אלרגיה לפרעושים

זו אלרגיה נפוצה מאוד בקרב כלבים רבים, כאשר אם תקפץ על עורו אפילו פרעוש אחד- מיד עלולה להתפרץ אלרגיה המלווה בגרד ונשיכת העור, בעיקר באיזורי הזנב והשחי.

אלרגיה לקרדית האבק

אלרגיה זו גורמת, כמו לבני האדם, להיות רגישים לאבק ביתי או לחילופין לאבקנים שבחוץ, מה שגורם להם לגרד בעור ולעיתים אף אדמומיות.

אלרגיה לצמחים

אלרגיה לצמחים מסויימים כאשר לרוב אלו אלרגיות עונתיות. חשוב לבדוק לפעמים איזה צמחים גורמים לתגובה אלרגית אצל כלבככם כדי להמנע מקירוב אליו או גם גידול של אותו הצמח בבית. לעיתים גם חלק מהצמחים מופיעים בשמפו לכלבים ולכן כדאי לעקוב אחר הנושא בקפידה למניעת נזק לכלבים, וזאת על ידי ביצוע בדיקה לזיהוי האלרגן. בדיקה כזו תחסוך מכם ומכלבכם אי נעימות רבה שעלולה להימשך חודשים רבים, כמו גם בזבוז סכומים לא מבוטלים של כסף על טיפולים שעלולים להיות לא מתאימים בגלל חוסר זיהוי הבעיה.

אלרגיה למזון

פעמים רבות לכלבים יש רגישות למרכיב מסויים במזון יבש, לעיתים מדובר בפחמימה או חלבון כמו: בקר, עוף, ביצים, סויה, חיטה או תירס, כאשר הטיפול המונע הוא בחירת זון שיהיה היפואלרגני ולרוב הוא מסוג סופר פרימיום שמכיל מרכיבים איכותיים בלבד וללא המרכיבים האלרגניים בכלל. ההמלצה הגורפת היא להמשיך את התזונה על מזון יבש היפואלרגני לכל החיים בכדי למנוע הופעת האלרגיה שוב.

דלקות אוזניים

דלקות אוזניים מופיעות לרוב אצל גזעים פחוסי אף אשר סובלים מבעיות אף אוזן גרון במהלך חייהם עקב מבנה הפנים שלהם ומערכת הנשימה. כמו כן, דלקות אוזניים נוטות להופיע על רקע של אלרגיה למזון.

איך מטפלים?

הטיפול תלוי בזיהוי נכון של הסימפטומים וכמובן עקביות הטיפול. לרוב, הטיפול יכלול סטרדואידים, אנטי-היסטמין, אנטיביוטיקה וחיסון מונע.

תוכן עניינים

אילוף כלב תוקפן
אילוף כלבים
אילוף כלב תוקפן בצורה נכונה ומקצועית

אילוף כלב תוקפן בצורה נכונה ומקצועית – ניסיון לאלף כלב בעל בעיות התנהגות מחייב ידע מקצועי והכשרה מעשית. בנוסף, כדאי לנצל את ההזדמנות ולנסות לאלף