מזון לכלבים רגישים – טיפים חשובים לבחירת התזונה לכלב

מזון לכלבים רגישים – מרוב מגוון סוגי מזון לכלבים הקיימים היום בשוק, בעלי כלבים נוטים להתבלבל ולא להבין לעומק מה באמת מתאים לחיית המחמד האהובה שלהם, אילו מזונות ומרכיבים יועילו לבריאות הכלב שלהם- ואילו דווקא עלולים להזיק לו.

במציאות של היום, אנחנו חשופים למידע רב, בין אנשים וברחבי האינטרנט, לכל נושא בעולם יש מבחר, יש דעות שונות ואפשרויות בחירה רבות בכל תחום, כך גם בתחום של אוכל לכלבים.

אם עד לפני כמה שנים ידענו רק סוג אחד או שניים של מזון לכלבים ומבחינתנו זה היה הטוב ביותר או שפשוט לא חשבנו על זה, כי זה מה שהיה בפרסומות בטלוויזיה.

המאמר הבא בא להציג ולעזור לכם להבין יותר טוב איזה סוגי אוכל לכלבים ישנם כיום, מה ההבדל בין אוכל לכלבים זול ובסיסי לבין אוכל פרימיום ומה המרכיבים שהכי כדאי לכם להתמקד בהם בבחירת מזון לכלבים ואוכל יבש לכלבים.

אז איזה מזון לכלבים הכי מומלץ?

זה ברור שכלבכם אמור לאכול את האוכל הכי מתאים לו – בדיוק כמו בני אדם וכל יצור חי כדי לשרוד ולהרגיש בריא. לעיתים, אנחנו עלולים להיתקל באוכל שהמרכיבים שלו הם שאריות באיכות הכי ירודה שיש ובעקבות כך גם איכות מזון לכלבים תהיה ירודה ולא תעניק את מה שהכלב זקוק לו. לעיתים גם וטרינרים רבים נוטים להמליץ על מותג מסוים או סוג אוכל ספציפי- אך זה לא בהכרח אומ שהסוג הזה מתאים. לצערנו, פעמים רבות וטרינרים ממליצים בעקבות הרצון לקדם את המותג ולמכור אותו, ולאו דווקא מתוך דאגה לבריאות חיית המחמד והלקוח.

צרכי הכלב

חשוב לקרוא כדי להבין מה הסוג שהכי יתאים לכם ולהבין מה הצרכים של הכלב בשביל לעשות את המחקר הזה. באופן כללי ובסיסי- האם הכלב שלכם עדיין גור? עליכם לבדוק אך ורק על אוכל יבש לגורים. האם הכלב שלכם כבר בוגר? בדקו לגבי סוגי מזון יבש לכלבים בוגרים.

מעבר להתחשבות בפקטור הגיל, עליכם גם לבדוק לפי תכונות ספציפיות מה מזון לכלבים שהכי מתאים לו- לפי סוגי כלבים למשל. ישנם גזעים שהם יותר רגישים ואלרגים, וישנם גזעי כלבים כגון אמסטף שהם עמידים וחזקים יותר מפני רגישויות שונות ומחלות.

אלו האלרגיים ובעלי רגישויות- חייבים אוכל מותאם במיוחד מסוג היפואלרגני, בכדי לשמור על הבריאות שלהם ולא להחמיר אותה.

פיקוח על חומרי הגלם

ישנן מדינות שונות ברחבי העולם שמהן מגיעים חומרי הגלם שמהם מרכיבים את המזון לכלבים. חלקם מגיעים ממדינות עולם שלישי ולכן לא תמיד יש פיקוח ובקרה על האיכות וטיב החומרים.

עקב כך, באתרים השונים ישנם כיום דירוגים על ידי מומחים בתחום המזון לכלבים וגם לקוחות וצרכנים שונים של המותגים- אשר מדרגים לפי איכות והמלצות את כל סוגי האוכל הקיימים בשוק, מה שעוזר בבחירה הנכונה וההתאמה הטובה ביותר עבור כלבכם.

איזה מרכיבים חשוב לבדוק?

לצורך ההבנה מה חשוב לבדוק – עליכם לקרוא תחילה את כל מה שכתוב באריזה, ובשביל זה יש חוקיות מסוימת בהצגת המידע הרלוונטי בגב שקית האוכל.

חשוב לציין שכאשר שאתם קוראים את המרכיבים, כי כדאי לשים לב למרכיב הראשון שכתוב על האריזה- מאחר וזהו המרכיב החשוב ביותר והעיקרי בתכולת המזון לכלבים, וממנו יש את הכמות הרבה ביותר מבין שאר המרכיבים.

במזונות הטובים והאיכותיים ביותר, בדרך כלל יהיו מתויגים תחת המושג פרימיום- בהם המרכיב הראשון יכיל לרוב בשר או דגים מן החי או דגנים ואורז. שאר המרכיבים כבר פחות רלוונטים כאשר הם גם כן יכילו לרוב תרכובת מעורבת של דגנים וקמחים. באוכל באיכות ירודה לעיתים גם מתווספים חומרי לוואי כימיים שונים.

כדאי להבין שכלבים, כמו גם חתולים הם טורפים הישרדותיים בטבע שלהם! לא משנה כמה יהיו מבויתים, הם חייבים לצרוך חלבון מן החי.

לכן, המותג פחות רלוונטי וכדאי לשים דגש על המרכיבים, בחיפוש אחר האוכל המושלם לחיית המחמד האהובה שלכם.

תוכן עניינים

אילוף כלב תוקפן
אילוף כלבים
אילוף כלב תוקפן בצורה נכונה ומקצועית

אילוף כלב תוקפן בצורה נכונה ומקצועית – ניסיון לאלף כלב בעל בעיות התנהגות מחייב ידע מקצועי והכשרה מעשית. בנוסף, כדאי לנצל את ההזדמנות ולנסות לאלף